keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Kuinka tieto kulkee yrityksen sisällä?

Käytin Webropolin verkkokyselysovellusta vuoden ajan, mutta irtisanoin sopimukseni, koska en enää tarvinnut palvelua. Lisäksi palvelu oli rekisteröity vanhalle yritykselleni, joka lopetti toimintansa jo alkuvuodesta.

Irtisanoin palvelun verkkolomakkeella. Parin tunnin päästä Webropolin myyjä soitti minulle ja varmisti irtisanomisen syyt. Puhelu oli miellyttävä ja sujuva. Sain heti perään meiliini irtisanomisvahvistuksen.

Viikon kuluttua sain Webropolilta laskun, jossa pyydettiin maksamaan seuraava vuosi. Jätin sen maksamatta, koska irtisanomisvahvistuksessa oli sanottu, että laskun voi unohtaa.

Tänään sain Webropolilta maksumuistutuksen.

Pahus. Hyvä asiakaspalvelu kaatui yrityksen sisäisiin viestintäkatkoksiin. Jostain syystä Webropolin laskutuksessa ei tiedetä, että sopparini on päättynyt. Nyt täytyy ottaa luuri kauniiseen käteen ja ryhtyä hoitamaan asiaa uudelleen.

Laadukas asiakaspalvelu vaatii paljon muutakin kuin laadukasta asiakaspalvelua. Se tarvitsee muun muassa toimivat sisäiset viestintäkanavat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos aktiivisuudestasi!