sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Twitter aspakanavana

Lueskelin tänään uutisia eilisestä lottoarvonnasta: seitsemän oikein -tuloksia tuli yhteensä kuusi kappaletta! Hämmästelin itsekseni tuota määrää ja ajattelin, onkohan se kaikkien aikojen ennätys. Veikkaus varmaan tietää asiasta.

Kirjauduin Twitteriin ja tviittasin:






Kolmisen tuntia meni, ja Veikkaus vastasi:







Näin helppoa se on, asiakkaan palvelu somessa nimittäin.

Mieleeni ei rehellisesti sanottuna tullut mitään muuta keinoa selvittää asiaa. Tiesin että Veikkaus on Twitterissä ja vastaa sen kautta tuleviin kysymyksiin viikonloppuisinkin.

Oman kokemukseni mukaan Veikkauksen vastaukset tulevat yleensä nopeammin, mutta kenties kysymykseni vaati hieman selvittelyä. Jos näin on, olisi toki ollut paikallaan laittaa väliaikatieto kysyjälle, esim. "Kiitos kysymyksestä! Etsimme vastauksen ja kerromme sen heti kun voimme."

Twitter on erinomainen kanava tämänkaltaisten asioiden kyselyyn: kun kysymys on yleisluonteinen ja mahdollisesti muitakin kiinnostava, voi sen huoletta esittää Twitterissä - ja siihen voi yhtä huoletta vastata.

Toki kohteliaisuuden peruskeinot olisivat tässäkin olleet hyväksi: kiitos kysymyksestä sekä ehkäpä pieni hymiö tviitin loppuun olisivat kohentaneet sävyä roimasti.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos aktiivisuudestasi!